verklighetenssanning

Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Fairtrade Fakta

Av Cassi Sara Moa Anna - 25 september 2012 14:03

Det innebär att människor behandlas rätt när dom arbetar.
Det inner även att människor bli rätt betalda och får rätt lön.

Människor är inte kidnappade eller barn som blir utnyttjade.

Människor får arbeta i en rätt miljö som inte skadar de som arbetar.

Man behöver inte heller arbeta jätte mycket i övertid för att ha råd att försörja sin familj.


För att förhindra detta kan du köpa kläder eller mat med detta märke!
Det kostar 50 - 100 kr extra och du kan hjälpa flera st människor att få en bättre framtid!
Om fler köper mer fairtrade märkta produkter kommer människor få det bättre och även jorden!

Det var vårat förslag hoppas ni förstår det för set har vi gjort !!

// Cassi Sara Anna och Moa, fyra trettonåriga med vett XD

OBS!! Den 18 oktober så ska man försöka fika med fairtrade märkta matvaror!! Hoppas ni fikar fairtrade!! XD

 
 
Ingen bild

Sara

25 september 2012 17:29

Bra skrivet cassi vi har verkligen vett:)

Cassi Sara Moa Anna

25 september 2012 20:29

Haha tack :) mm det har vi alla :)

 
Mohammed

Mohammed

26 september 2012 17:19

FUCK YOU!!!!

http://Achmed

Cassi Sara Moa Anna

28 september 2012 10:00

Vad har vi gjort dig!! :O

 
Kim Jinglingbing :)-(

Kim Jinglingbing :)-(

26 september 2012 17:39

Hej! Jag heter Kim Jimlingbing och är 7 år. Vi har precis börjat med utelekar på förskolan. Kan ni invita mig via Habbo.se så bilr jag perskans glad, jag heter pungskaft på habbo. Har kollat på denna blogg i 3 veckor tycker att ni är vettiga människor som inte verkar dumma.

Jag är ett fan av Barrack Obama även fast han är neger.

mcclub016@hotmail.com , Hojta till om jag blir en medlem! :)-(

/MVH Kim Jinglingbing

http://www.vasteras.se/forskolaskola/forskolor/Sid

Cassi Sara Moa Anna

28 september 2012 10:00

Ok maila oss om idéer :-)
Kul att du gillar den :-)
Fortsätt sprida :-)
Mvh// oss ^@^

 
Johan Frisk

Johan Frisk

29 oktober 2012 15:59

Tjenare gott folk jag heter Johan Frisk och 6 ½ år gammal. jag växte upp bland negrar så jag har fått jobba som en jude i 9 år. jag har precis börjat Förskolan på friskis och svättis. jag är en stark 12 åring för jag har varit tvungen att bära negrar 19 år. min mor byter blöja på mig varje tisdag och regniga torsdagar. jag är verkligen intreserad av det projekt ni håller på med här och jag tycker ni ska kolla på en video här(den handlar om det ni håller på med och jag börjar gråta varje gång jag ser den ;( ): http://gifura.orzhk.org/src/1332235315120.swf : om jag får gå med i eran maffia här så skulle ni väll kunna vara så vänlig att skicka brev till mitt dagis? Solbacken dagis, negergatan 12, johan frisk 21 år. mvh Johan Frisk 32 år gammal jude

http://gifura.orzhk.org/src/1332235315120.swf

Cassi Sara Moa Anna

28 juni 2013 12:05

Moget

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassi Sara Moa Anna - 18 oktober 2012 17:31

Såg ni på kalla fakta ? Det gjorde vi. Fyfaaan :( det var hemskt kan jag bara säga så hemskt. Trodde aldrig det var sant stackars alla djuren. Och så sitter Hon och ljuger det var dåligt! Säg bara sanningen! Men parken har ju såklart räddat m...

Av Cassi Sara Moa Anna - 14 oktober 2012 19:50

Nu så har vi inte mycket att skriva om :(   Men jag har en annan blogg som man kan kolla in vid länkarna blogg!   www.weespie.bloggplatsen.se checka! xD   jaja det var det idag typ Bye :) ...

:D

Av Cassi Sara Moa Anna - 29 september 2012 13:50

53 läsare det är inte dåligt!! Fortsätt sprida :D Bu så är denna miljö vecka slut men hoppas det gick bra :) Kommer bilder från idag senare :-)...

:D

Av Cassi Sara Moa Anna - 29 september 2012 13:50

53 läsare det är inte dåligt!! Fortsätt sprida :D Bu så är denna miljö vecka slut men hoppas det gick bra :) Kommer bilder från idag senare :-)...

Av Cassi Sara Moa Anna - 28 september 2012 14:17

Hoppas ni har haft det bra :-) det har vi iallafal skolans miljö projekt går mot till sitt slut... Men vi kommer fortsätta blogga :-) Ja kanske inte det längsta inlägget men endå :-) Maila oss och kommentera gärna Mailadress: verklighetenss...

Presentation


Vi är 4 tjejer som blivit chockade över hur världen och människorna behandlas !! Vi vill visa om det genom den här bloggen och en fb sida!! Vi hoppas ni kam sprida vidare och ändra på er och hjälpa till!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker du är värst om miljön och världen :-)
 Soppöar
 Slaveri
 Fabriker dom har gifter
 Barnarbete
 Kidnappningar
 Mord
 Miljöförstörelse
 Giftiga avgaser
 Giftiga ämnen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Översätt

Gästboken :-)


Ovido - Quiz & Flashcards